Форми методичної роботи з молодими
вчителями-стажистами на рівні "школа - відділ освіти, районний (міський) методичний кабінет”
І етап (серпень-жовтень)
Форм і методи роботи з учителями-стажистами на
рівні закладу освіти:
Серпень
§ індивідуальна бесіда з кожним молодим
учителем;
§ ознайомлення з матеріально-технічною базою
школи;
§ анкетування молодих учителів;
§ посвячення в учителі (засідання педради);
§ консультація "Планування роботи вчителя-предметника. Ведення
шкільної документації (журнали, календарні та поурочні плани)”;
§ зустріч молодих учителів із досвідченими
вчителями школи. Вибір наставників.
Вересень
§ Оглядовий контроль за роботою молодих
учителів;
§ організація відвідування молодими
вчителями уроків учителів-наставників;
§ консультація "Облік, оцінювання і контроль навчальних досягнень
учнів”;
§ практикум
"Написання конспектів
уроків. Вибір методів і форм навчання відповідно до типу уроку”;
§ проведення тестування "Чи маєте Ви творчу уяву?”;
§ складання індивідуального плану
стажування;
§ підготовка наказу "Про організацію стажування молодих учителів у
_____ навчальному році” та
ін.
Жовтень
§ взаємовідвідування уроків стажистів і
наставників;
§ відвідування молодими вчителями уроків
членів міжпредметної творчої групи;
§ анкетування "Які труднощі виникають”;
§ консультація "Методика проведення предметних олімпіад”;
§ практикум "Аналіз та самоаналіз уроку”;
§ тестування "Ви оптиміст чим песиміст?”.
На
рівні відділу освіти та районного (міського)
методичного кабінету
§ Посвячення в учителі (серпнева
конференція);
§ інструктивно-методичний семінар;
§ вхідне діагностування;
§ написання наказу "Про організацію роботи з молодими вчителям у
______ навчальному році” та
ін.
ІІ етап (листопад – березень)
На
рівні навчального закладу:
Листопад
§ відвідування уроків у молодих учителів, які атестуються;
§ тиждень молодого вчителя (2-3 роки
педагогічного стажу);
§ практикум "Педагогічне діагностування: методика проведення”
(учителі-стажисти);
§ семінар "Моделювання уроку-діалогу. Труднощі у проведення
уроку-діалогу” (згідно з
результатами діагностування);
§ тестування "Чи маєте Ви творчу уяву?”.
Грудень
§ Консультація "Методика проведення батьківських зборів” (учителі-стажисти);
§ практикум "Моделювання уроку-семінару” (згідно з результатами діагностування);
§ тестування "Перевірте свої можливості”.
Січень
§ Бесіда "Яка література допомагає у підготовці до
проведення уроків”
(учителі-стажисти);
§ практикум "Моделювання уроку-конференції” (згідно з результатами діагностування).
Лютий
§ Тиждень молодого вчителя (перший рік роботи);
§ практикум "Моделювання уроку-диспуту” (згідно з
результатами діагностування);
§ консультації практичного психолога
(індивідуальні, групові).
Березень
§ Круглий стіл "Аналіз психолого-педагогічних ситуацій
стажистами та наставниками”;
§ консультація "Підготовка учнів до незалежного оцінювання” (для молодих учителів за їхнім бажанням);
§ практикум "Моделювання уроку-консультації” (згідно з результатами діагностування);
На
рівні методичного кабінету:
§ Методичні сесії (згідно з планом);
§ лабораторія мікровикладання (згідно з
планом);
§ тематичні та індивідуальні консультації (за вибором);
§ клуб молодого вчителя та ін.
ІІІ етап (квітень – травень)
На рівні навчального закладу
Квітень
§ Практикум "Моделювання уроків-заліків” (згідно з результатами діагностування);
§ консультації практичного психолога (індивідуальні,
тематичні);
§ методичний тиждень "Я – вчитель” (аналіз та
самоаналіз уроків).
Травень
§ Звіт про виконання індивідуального плану
стажування;
§ складання характеристик на
вчителів-стажистів;
§ педагогічне діагностування;
§ підсумкове засідання школи молодого
вчителя;
§ наказ
"Про підсумки
стажування молодих вчителів”.
На рівні методичного
кабінету
§ Зустріч молодих учителів із ветеранами
педагогічної праці, наставниками, викладачами ВНЗ;
§ аналіз результатів педагогічного
діагностування;
§ планування методичної роботи на наступний
рік.
|