Звіт директора школи на загальних зборах
Закінчився черговий навчальний рік. Сьогодні ми зібралися, щоб підбити деякі підсумки роботи колективу школи, оцінити діяльність директора на посаді протягом 2017-2018 н. р.
На цих загальних зборах я керуюся Положенням про порядок звітування директора перед трудовим колективом, представниками громадського самоврядування школи, батьками щодо своєї діяльності на посаді протягом навчального року.
Як директор школи у своїй діяльності протягом звітного періоду я керувався Статутом школи, Правилами внутрішнього трудового розпорядку, посадовими обов'язками директора школи, законодавством України, іншими нормативними актами, що регламентують роботу керівника загальноосвітнього навчального закладу.
- Загальна інформація про школу
Петрівська загальноосвітня школа І—III ступенів знаходиться в комунальній власності Петрівської сільської влади. Управління та фінансування здійснюється відділом освітиТлумацької РДА, якому делеговані відповідні повноваження.
Будівля школи прийнята в експлуатацію в 1971 p., земельна ділянка, яка належить школі, має площу 2,4106 га.
У 2017-2018 н. р. в школі працювали 25 педагогічних працівників і 14 працівників із числа обслуговуючого персоналу. Навчання завершили 162 учні (у петрові – 122, Сокирчині – 40), середня наповнюваність класів становить 10,8 учнів.
ІІ. Кадрове забезпечення
У 2017-2018 н. р. штатними працівниками школа булла забезпечена на 100 %. Розстановка педагогів здійснюється відповідно до фахової освіти педпрацівників. При підборі нових кадрів (у тому числі обслуговуючого персоналу) враховується фахова підготовка, особисті та колективні якості, працездатність, інші характеристики.
Час диктує все нові й нові вимоги до вчителя, тому необхідним для педагога нині є вміння працювати з комп'ютером, оргтехнікою. 100 % педагогів школи пройшли навчання та отримали відповідні сертифікати з вивчення цифрових технологій, на часі вивчення інформаційних технологій , за програмою Intel. Навчання для майбутнього». Перспектива в освіті така, що років через п'ять учитель, який не володіє навичками роботи на комп'ютері та не використовує їх у своїй діяльності, не буде відповідати освітнім вимогам і не зможе ефективно забезпечувати навчально-виховний процес з учнями.
Розріз кадрового забезпечення засвідчує приблизно однакову кількість педагогів з високим кваліфікаційним рівнем та молодих вчителів ( вчителів вищої категорії – 35%, спеціалістів – 38%). Поєднання досвіду і молодості забезпечує зростання педагогічної майстерності..
Щодо базових дисциплін стан укомплектованості педагогічними кадрами такий: вчителів вищої категорії – 5, І – 2, ІІ – 2, спеціалістів – 3 (укр..мова, історія, математика, хімія, біологія, фізика). Середнє тижневе навантаження педагогічних працівників по школі становить 16,5 год.
III. Методична робота
У школі діє система методичної роботи. Уже не один рік педколектив працюс над проблемою «організація навчально-виховного процесу на засадах прогресивних педагогічних ідей, інновацій, технологій, особистісно орієнтованого навчання дітей і учнівської молоді». Керівництво методичною роботою здійснює ЗНВР Ткачук Л.В.
До реалізації завдань методичної роботи активно залучаються вчителі, які мають педагогічні звання та вищу кваліфусащйну категорію. Вони є керівниками шкільних методичних об'єднань, наставниками молодих учителів. За їх активної участі проходять предметні та методичні тижні.
У школі працювала ШМВ, МО учителів суспільно-гуманітарного циклу, природничо-математичного циклу, класних керівників та вчителів початкових класів. Результативною була робота всіх методичних об'єднань. Учителі провели відкриті уроки, виховні заходи, ділилися досвідом роботи.
Широко впроваджуються в практику роботи вчителів інноваційні технології, суть яких полягає в тому, що навчання відбувається шляхом взаємодії всіх, хто вчиться. З кожним роком нові технології на уроках застосовує все більше ї більше педагогів школи.
У 2017-2018 н. р. атестувалося 4 учителів. За результатами атестації двом учителям підтверджено кваліфікаційну категорію «спеціаліст вищої категорії» (Нижник Г.О., Цимбалюк М.Д.), Ославській М.М. — присвоєно кваліфікаційну категорію «спеціаліст першої категорії» та звання «старший вчитель», Скрипник О.Я. – присвоєно кваліфікаційну категорію «спеціаліст вищої категорії».
Педагоги школи активно залучаються до роботи в районних семінарах, засіданнях творчих та ініціативних групп, конференціях. Так, вчитель історії Нижник Г.О. є головою районної ШМВ та членом творчої групи вчителів суспільствознавчих дисциплін, вчитель укр..мови та літератури Левицька М.М. – член творчої групи вчителів української мови і літератури.
Створено в минулому році вчителем інформатики офіційний веб- сайт школи.
Аналіз якісного складу та освітнього рівня педагогічних працівників школи дозволяють зробити висновок про можливість проведення навчально-виховного процесу на високому рівні.
IV. Навчальна діяльність учнів
Протягом 2017-2018 н. р. робота педколективу була спрямована на особистісно зорієнтоване навчання і виховання школярів.
Велика увага в школі приділяється включенню всіх дітей у навчально-виховний процес. Станом на 1 вересня 2017 р. до 1-го класу були залучені всі діти, яким виповнилося 6 років, а це 13 дітей: 4 – в Петрові та 9 – в Сокирчині..
У школі існує система роботи профільного навчання. У 8—9-х класах проводиться допрофільна підготовка. Із цією метою була налагоджена робота курсу за вибором «Правопис з української мови». Ураховуючи потреби учнів, бажання батьків і можливості школи, у 10—11-х класах сформований філологічний профіль навчання (української філології профіль).
Учні нашої школи є традиційно активними учасниками міжнародних конкурсів. Минулого навчального року наші учні брали участь у конкурсі юних знавців математики «Кенгуру», конкурсі «Колосок», «Смішний колосок», конкурсі з української мови «Соняшник», з інформатики «Бобер», з історії «Лелека».
Завжди високими є показники участі наших школярів у районних олімпіадах, конкурсах, змаганнях. В 2017-2018 н.р. учні школи здобули 11 призових місць на ІІ етапі та 1 на ІІІ етапі Всеукраїнських учнівських олімпіад з базових дисциплін. Переможців підготували 10 педагогічних працівників:
- Гольдман Н.Я. – вчитель німецької мови – 3;
- Левицька М.М. – вчитель української мови – 3;
- Нижник Г.О. – вчитель правознавства – 2 на ІІ етапі та 1 на ІІІ;
- Цимбалюк М.Д. – вчитель християнської етики – 2;
- Смалюга Н.І. – вчитель математики – 2;
- Кринична О.М. – вчитель історії – 2;
- Кандюк О.М. – вчитель біології – 1;
- Буграк Г.Д. – вчитель біології-1;
- Малетич О.В. – вчитель географії – 1;
- Ткачук Л.В. – вчитель української мови- 1.
V. Виховна та позакласна робота
Педагоги школи усвідомлюють, що соціальна адаптація учнів, розуміння ними своїх прав і свідомого виконання обов'язків у значній мірі залежить від правильно визначених та обраних шляхів реалізації виховного процесу. Тому пріоритетними питаннями у виховній роботі школи залишається забезпечення всебічного розвитку особистості, сприяння її самовихованню й самореалізації, спрямування у своїй діяльності керуватися загальнолюдськими цінностями, глибоко розуміти традиції свого народу. У зв'язку з цим виховна діяльність школи була спрямована згідно з такими напрямами:
- превентивне виховання;
- морально-етичне виховання;
- художньо-естетичне виховання;
- громадянсько-патріотичне виховання;
- трудове виховання;
- фізичне виховання і пропаганда здорового способу життя;
- економічне виховання;
- екологічне виховання.
Силами активістів школи під керівництвом педагога-організатора, заступника з виховної роботи та з допомогою вчителів, класних керівників були організовані заходи, які були проведені в зазначені терміни і на достатньому організаційному та художньо-естетичному рівні:
- День знань. Урочиста лінійка «Ми – одна сім’я, одна родина»
- Свято до дня Вчителя. «Вклонімось, люди, вчителю своєму…»
- Свято Осені «Симфонія осінньої краси». Осіння ярмарка
- Конкурс пісні й строю, приурочений заснуванню УПА
- День Гідності та Свободи . Урок пам’яті «Коли ви вмирали, вам сурми не грали», «З Україною в серці»
- Ранкова зустріч «А ви думали, що Україна так просто. Україна - це супер», «Тепло наших сердець розтопить сніг навколо».
- Лінійка Пам’яті : «Голгофа голодної смерті»»
- День Святого Миколая. Свято «Ой хто, хто Миколая любить»
- Свято Нового року «Новий рік іде –коляду веде»
- Лінійка пам’яті «Навіки молоді – герої Крут»
- Свято « Шевченко - наш. Він для усіх століть…»
- Зустріч поколінь "Жива історія села у світлинах та спогадах"
- Виховний захід «Великодні дзвони»
- Творчий флеш-моб до Дня Перемоги «Перемога 1945 – свято зі сльозами на очах»
VІ. Правовиховна робота
У навчальному закладі з учнями організовано такі форми правового навчання і виховання:
- тематичні загальношкільні лінійки та класні години;
- зустрічі з працівниками правоохоронних органів;
- уроки правознавства;
- олімпіади з правознавства;
- індивідуальні бесіди з учнями;
- відвідування проблемних сімей вдома.
Та все ж за звітній період траплялися випадки протиправної поведінки учнів, зокрема старшокласниками: тютюнопаління під час перерв, агресивна поведінка, пропуски занять без поважних причин. Проте завдяки постійній профілактичній роботі, співпраці з органами внутрішніх справ на обліку в кримінальній міліції у справах неповнолітніх Тлумацького PB УМВС учні школи відсутні.
-
- Соціальний захист
Соціальна підтримка дітей пільгових категорій, які навчаються в школі, проводиться згідно з чинним законодавством. На початок Навчального року були підготовлені списки учнів пільгових категорій. Кількість дітей у них становить:
- сиріт і позбавлених батьківського піклування—0;
- інвалідів — 4;
- чорнобильців —1;
- із малозабезпечених сімей — 74
- із багатодітних сімей — 34.
Ці діти постійно перебувають у центрі уваги адміністрації школи.
За бюджетний кошт діти з малозабезпечених сімей з числа учнів 1-4-х класів щоденно отримують безкоштовне гаряче харчування в шкільній їдальні.
IX. Профорієнтаційна робота
Професійна підготовка молоді починається ще в шкільні роки. Завдання школи — підготувати підростаюче покоління до свідомого вибору професії. Профорієнтаційна робота в закладі проводиться під час навчально-виховного процесу: виховання трудових навичок у школярів під час прибирання території, розширення знань про професії на уроках. Якісному вихованню сприяють екскурсії на виробництво.
Профорієнтаційна робота з учнями, рівень підготовки випускників мають такі результати: за минулий навчальний рік усі дев'ятикласники визначилися з подальшим навчанням, із них 76 % продовжили вчитися в 10-му класі, інші — у коледжді. Серед минулорічних випускників 11-х класів 21 % вступили до ВНЗ, 34 % — у коледжі, училища.
- Співпраця з батьками
Виховання учня в школі та сім'ї — щоденний безперервний процес. Тому педагогічний колектив працює в тісній співпраці з батьківським колективом з метою створення найсприятливіших умов для само- реалізації та розвитку дитини. Батьки є соціальним замовником школи, а тому беруть активну участь у навчально-виховному процесі. Вони є учасниками позакласних заходів, пов'язаних із професійним світом, захопленнями своїх дітей, родинними святами. Чергові з числа батьків слідкують за порядком під час загальношкільних заходів, беруть шефство над підлітками, які перебувають на внутрішньошкільному обліку.
Класні керівники тісно співпрацюють із сім'ями своїх вихованців: відвідують дитину вдома, спілкуються з родиною. Свої висновки вони заносять до щоденника психолого-педагогічних спостережень.
Однією з традиційних форм роботи з батьками в школі є батьківські лекторії. Тематика лекцій підбирається з урахуванням вікових особливостей дітей. У проведенні лекторіїв бере участь адміністрація школи, шкільний психолог, запрошуються працівники РВУМВС, відділу у справах сімї та молоді.
- Збереження і зміцнення здоров'я учнів та працівників
Медичне обслуговування учнів і працівників школи організовано відповідно до нормативно-правової бази. У школі обладнаний медичний пункт, де працює шкільна медсестра.
Щорічно на базі центральної районної лікарні діти проходять медичне обстеження. Відповідно до результатів медичного огляду дітей, на підставі довідок лікувальної установи, у школі формуються спеціальні медичні групи, а також уточнюються списки учнів підготовчої, основної групи та групи звільнених від занять фізичною культурою на навчальний рік. Відповідно цих списків видається наказ по школі.
Медичне обслуговування працівників школи організовано також на базі ЦРЛ. Вони щорічно проходять поглиблений медичний огляд протягом літа за графіком медичної установи.
Важливим аспектом збереження здоров'я учнів є створення умов для раціонального харчування дітей під час перебування в школі. Організація харчування учнів закладу регламентується Законами України «Про освіту» (ст. 25), «Про загальну середню освіту» (ст. 22), «Про охорону дитинства» (ст. 5), Постановою Кабінету Міністрів України від 22.11.2004 № 1591 «Про затвердження норм харчування у навчальних та оздоровчих закладах», іншими нормативними документами. Згідно з вищезазначеними документами, учні 1—4-х класів з малозабезпечених сімей та з інклюзивного класу забезпечуються безоплатним одноразовим харчуванням. Гаряче харчування учнів 1—11-х класів проводиться згідно з графіком на 2, 3-й перервах у їдальні школи.
XII. Стан охорони прані та безпеки життєдіяльності
Робота з охорони праці, безпеки життєдіяльності, виробничої санітарії, профілактики травматизму дітей у побуті та під час навчально-виховного процесу визначається в діяльності педколективу як одне з пріоритетних завдань і проводиться відповідно до Законів України «Про охорону праці», «Про дорожній рух» «Про пожежну безпеку», Державних санітарних правил і норм улаштування, утримання загальноосвітніх навчальних закладів та організацій навчально-виховного процесу й інших численних нормативних актів, які регламентують роботу школи з цих питань. Стан цієї роботи знаходиться під постійним контролем адміністрації школи. Наказом по школі призначається відповідальний за організацію роботи з охорони праці та безпеки життєдіяльності в закладі, створено службу з охорони праці, сплановані відповідні заходи.
На початку навчального року, напередодні канікул і святкових днів проводяться інструктажі з безпеки життєдіяльності серед учнів, відпрацьована програма вступного інструктажу. Регулярно мають місце цільові інструктажі з учнями перед екскурсіями, походами, спортивними змаганнями.
У школі є необхідні журнали з реєстрації всіх видів інструктажів з питань охорони праці. Кожна класна кімната, кабінет, майстерня, спортзал має необхідний перелік документації з питань безпеки життєдіяльності. Також у приміщеннях школи розміщені кілька стендів на теми безпечної поведінки. Питання охорони праці та попередження травматизму неодноразово обговорювалися на нарадах при директорі.
XIII. Фінансово-господарська діяльність
Будівля школи прийнята в експлуатацію 50 років тому. Але, незважаючи на її вік і зношеність, адміністрація школи разом із колективом постійно працює над удосконаленням матеріально-технічної бази, підтриманню її в робочому стані. Фінансування потреб школи проводиться централізованою бухгалтерією відділу освіти РДА. Протягом навчального року систематично велася виплата заробітної плати працівникам школи.
Бухгалтерія вчасно проплачувала за спожиту школою електроенергію.
Система опалення знаходиться в задовільному стані й потребує оновлення. Це вимагає великих коштів, яких немає у бюджеті району. Не в найкращому стані й електромережа. Протягом навчального року за рахунок бюджетних асигнувань закінчено заміну вікон на металопластикові у всій школі . За рахунок благодійних коштів батьків здійснено ремонти та підготовку класних кімнат до навчального року.За рахунок коштів педпрацівників та працівників школи ( 5% від зарплати) здійснено ремонти класів, коридорів, фойє та гардеробу школи.
Адміністрацією школи приділяється достатньо уваги естетичному вигляду навчального закладу. Подвір'я школи завжди прибране, доглянуте. На квітниках щороку висаджуються квіти. Бордюри завжди побілені. Обслуговуючим персоналом проводиться скошування трави на газонах, винесення і періодичне вивезення сміття з території школи.
XIV. Управлінська діяльність
Управління школою здійснюється згідно з річним планом роботи, планом внутрішньошкільного контролю та календарних планів учителів-предметників і виховної роботи класних керівників. Така система планування, відпрацьована в школі й заснована на взаємодії всіх ланок, підрозділів та учасників навчально-виховного процесу, забезпечує координацію їхньої діяльності, єдність вимог, контролю та взаємоконтролю в процесі роботи, сприяє досягненню ефективності та вдосконаленню навчально-виховного процесу й забезпечує планомірний розвиток школи.
У школі в наявності всі нормативно-правові документи, що регламентують діяльність загальноосвітнього навчального закладу. Із підключенням в минулому році до мережі Інтернет стало можливим користуватися матеріалами сайтів Міністерства освіти і науки України, головного управління освіти, сайтами обласних інститутів післядипломної освіти, інших закладів освіти, що дає можливість учителям і адміністрації оперативно й мобільно використовувати достовірну інформацію, вчасно знайомитися з новими документами і навіть їх проектами.
Контроль — це важлива, складна та об'єктивно необхідна функція управління. Адміністрація використовує різноманітні форми контролю за станом навчально-виховного процесу, передусім такі традиційні, як вивчення викладання стану предметів та виконання навчальних планів і програм, перевірка класних журналів, щоденників поведінки тощо. Під час проведення внутрішньо- шкільного контролю за рівнем викладання навчальних предметів заступник директора використовує діагностичні картки аналізу та вивчення стану викладання предметів із використанням комп'ютера. Аналіз результатів внутрішньошкільного контролю знаходить відображення в рішеннях педагогічної ради школи, відповідних наказах по навчальному закладу. Крім контролю за рівнем знань і навчальних досягнень учнів, проводяться систематичні дослідження стану відвідування занять та стану навчальної дисципліни. За результатами моніторингу адміністрація школи приймає певні управлінські рішення щодо конкретних учителів та учнів.
Проблеми школи спільно обговорюються, виробляються різні варіанти